Statystyka

• Dziś: 12
  • Online: 8

Newsletter

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje z regionu, nowo dodanych obiektach turystycznych? Zostań subskrybentem naszego newslettera!

(*) - pole obowiązkowe

Nordic Walking Park Władysławowo

Nordic Walking Park „Władysławowo" to blisko 32 kilometry tras o zróżnicowanym stopniu trudności, przeznaczonych zarówno dla osób rozpoczynających swoją przygodę z nordic walkingiem, jak również dla tych, którzy szukają wyzwań o charakterze sportowym.

Wejścia na trasy zlokalizowane zostały w dwóch miejscach - Parku Miejskim we Władysławowie i przy wejściu na plażę nr 2 na Półwyspie Helskim. Trasy przechodzą przez Chłapowo, Strzelno i Chałupy.

Nordic Walking Park „Władysławowo" stanowi sieć, gdzie trasy posiadają punkty wspólne, pokrywają się lub krzyżują. Umożliwia to tym samym dowolne wydłużanie lub skracanie przejść lub zmiany kierunku marszu. Trasy oznakowane są czytelnymi tablicami, zgodnymi z ogólnoeuropejskimi standardami rekreacji nordic walkingu. Zawierają ponadto szczegółowe mapy, ogólne informacje na temat techniki, doboru sprzętu i walorów zdrowotnych nordic walkingu. Na tablicach umieszczone zostały również informacje o podstawowych ćwiczeniach fizycznych umożliwiających wykonanie rozgrzewki, wzmocnienie mięśni oraz ćwiczeń rozciągających.

Oferta Nordic Walking Park „Władysławowo" skierowana jest nie tylko do entuzjastów nordic walkingu, ale również do miłośników innych dyscyplin, takich jak biegacze czy narciarze biegowi.

Trasa Nr 1 (zielona)
długość - 5,2 km; czas przejścia - ok. 1 h

Oznaczona kolorem zielonym 5,2-kilometrowa pętla. Wejście na trasę zlokalizowane zostało w Parku Miejskim przy ul. Żeromskiego we Władysławowie. Większość trasy przebiega doskonałej jakości parkowymi ścieżkami o miękkim podłożu oraz krótkim fragmentem bruku i utwardzanej drogi. Po wykonaniu rozgrzewki, za znakami szlaku ruszamy brukowaną alejką. Mijając cmentarz, dochodzimy do ul. Parkowej i skręcamy w lewo. Skrajem parku maszerujemy 500 metrów, skręcamy w lewo i wąską ścieżką dochodzimy do Drogi Chłapowskiej. Ponownie skręcamy w lewo i za moment wchodzimy do parku. Na rozwidleniu parkowych ścieżek dochodzimy do punktu pomiaru tętna i po jego zmonitorowaniu kilka razy, równoległymi parkowymi ścieżkami, maszerujemy w układzie północ-południe. Na 4,3 kilometrze trasy, ścieżką przy ogródkach działkowych, wychodzimy z parku na ul. Żwirową. 200 metrów dalej skręcamy w ul. Sucharskiego i za moment ponownie wchodzimy do parku. Maszerując parkową ścieżką, dochodzimy do tablicy ćwiczeń. Szczegółowe instrukcje na niej zawarte pomogą w sprawnym ich przeprowadzeniu. Po ich wykonaniu ruszamy dalej i spinając pętlę, kończymy naszą wędrówkę.

Trasa Nr 2 (czerwona)
długość - 10,8 km; czas przejścia - ok. 2 godz.

Poprowadzony w formie pętli, niespełna 11-kilometrowy szlak oznaczony kolorem czerwonym. Większość trasy biegnie chodnikami i utwardzonymi drogami. Wychodzący z Władysławowa szlak przebiega przez sąsiednie miejscowości Chłapowo i Strzelno. Początkowo jego przebieg pokrywa się z zieloną trasą. Przy ul. Parkowej skręcamy w prawo i dochodzimy do ul. Żeromskiego (DW nr 215). Chodnikiem maszerujemy w kierunku Jastrzębiej Góry. Mijamy COS w Cetniewie, wchodzimy do Chłapowa, gdzie skręcamy w ul. Władysławowską. Dochodzimy do ceglanej kapliczki i skręcamy w ul. Górniczą. Za moment mijamy rogatki Chłapowa i polnymi drogami maszerujemy w kierunku Strzelna. Wchodzimy do wsi, skręcamy w lewo i chodnikiem ruszamy w kierunku Władysławowa. Mijamy ostatnie zabudowania Strzelna i szeroką gruntową drogą pośród pól, dochodzimy do punktu pomiaru tętna. Za znakami szlaku maszerujemy dalej i za 1,5 km, przecinając Drogę Chłapowską, ul. Żwirową dochodzimy do ul. Sucharskiego. Z chodnika skręcamy do parku, wprost na tablicę z ćwiczeniami. Jeszcze chwila i po pokonaniu blisko 11 kilometrów dochodzimy do punktu, w którym rozpoczynaliśmy nasz marsz.

Trasa Nr 3 (czarna)
długość - 15,6 km; czas przejścia - ok. 3 godz.

Najdłuższa z tras wchodzących w skład Nordic Walking Park „Władysławowo". To 15,6-kilometrowa trasa poprowadzona w formie pętli. Dedykowana jest osobom o dobrej kondycji fizycznej. Wejście na trasę znajduje się przy wejściu na plażę nr 2 na Półwyspie Helskim. Doskonałej jakości leśną drogą za wydmą ruszamy w kierunku Chałup. Mijamy kolejne wejścia na plażę i po pokonaniu 2 km dochodzimy do punktu pomiaru tętna (wejście nr 7). Po jego zmonitorowaniu maszerujemy dalej i przy wejściu nr 19 dochodzimy do tablicy ćwiczeń. Za nami 6 kilometrów trasy. Po wykonaniu wybranego zestawu ćwiczeń ruszamy dalej. Po prawej stronie zostawiamy zabudowania Chałup i przy wejściu nr 24, skręcając w lewo, wychodzimy na plażę. Kolejny zwrot w lewo i rozpoczynamy powrotną wędrówkę w kierunku widocznego w oddali Władysławowa. Idąc plażą, mijamy kolejne wyjścia, aby przy wyjściu nr 2 skręcić w lewo. Tu wykonujemy ćwiczenia rozciągające, których propozycje zamieszczone są na tablicy tras i kończymy nasz marsz. Zawracając przy punkcie pomiaru tętna (wejście nr 7), pokonamy łącznie 4 km, a przy tablicy ćwiczeń (wejście nr 19) przejdziemy 12 km. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, np. silny wiatr, proponujemy wracać tą samą leśna drogą za wydmą.